Viikonloppu töistä vapaa ja tiedossahan olikin sitten muuta toimintaa, viralliset agilitykisat. Olin ilmottannut Asgeirin neljään starttiin ja moista maratonia emme ole ennen liitäneet. Mutta hienosti Asgeir jaksoi ja oli lauantain kisojen jälkeen sunnuntaina oma innokas itsensä, väsymystä ei ollut havaittavissa ;) Aina syttyy agilityesteille :) Tuomarina toimi Jari Tienhaara

Lauantaina kisasimme minun kauhuksi agilityesteillä meillä kun nuo kontaktit on edelleen epävarmat. Tokihan radalta löytyi ne kaikki ja muutenkin oli pahoja putkeen menoja. Ekalta radalta HYL tuli jo toiselta esteeltä ja ku Asgeir pongasi hypyn vaikka olisi putkeen pitänyt mennä, enkä karjassu tarpeeksi ajoissa että mitä olis tehtävä. Jatkettiin kuitenkin rataa aina puomilla asti, jossa Asgeir alko himmaileen ja odotteleen minua ja lopulta hyppäs kontaktin, jätettiin radan tekeminen sitten siihen...

1246529235_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Toiselle radalle sain tsempattua itseni ja saatiin kun saatiinki tehtyä rata loppuun vaikkakin se HYL oli sieltäkin. Minun kämmi kolmannella esteellä ku ohjasin väärästä päästä putkeen. Jatkettiin kuitenkin matkaa, puomi oli jälleen kauhea ja muutama rima tuli alas.

Kyllä otti lauantaina päähän kisojen jälkeen, lähinnä tuo puomin kanssa värkkäys! Illalla olikin tiedossa puomi treenit kotipuomilla... Olin tuttuun tapaan talkoilemassa koko kisapäivän ja sainkin ensi kosketuksen Suomen petolliseen aurinkoon poskipäiden palaessa.. Olin sekä kanttiinissa että tuomarinsihteerinä.

1242634027_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kuva: Miia V.

Sunnuntaina lähettiin aamulla kisapaikalle oikea panta kaulassa (en muistanu lauantaina pistää Kärpät-pantaa) ja illan puomitreenit mielessä. Ennen kisaa vielä juttelin Asgeirille että puomin alastulokontakti on tehtävä ;) C-rata onnistuikin jo paremmin. Eka rima tuli alas, puomin alastulokontati onnistui!! Puomin jälkeinen rima tuli alas ja A:n alastulokontakti loikattiin yli. Muuten tosi onnistunut rata ja 15 virhepistettä, ihanneaika alittui 6s. ja oltiin neljänsiä.. Olin kyllä tyytyväinen :)

1246529359_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Viikonlopun meidän osalta viimeninen rata oli hyppäri joka näytti ja tuntui oikein mukavalta vauhtiradalta. Harmittavasti sieltäkin tuli HYL minä kun ohjasin suoraan väärästä päästä putkeen! Äh mikä kämmi! Muuten rata oli suhteellisen nätti ja kaikki rimat pysyi.

1242634740_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kuva: Saara K

1242634809_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kuva: Saara K

Ritvalle suurkiitos toimivista neuvoista! ja kaikille muillekkin tsemppaajille!