Perjantaina 26.6 lähettiin ajeleen kohti Ruotsin maata kokoonpanolla minä, Äiti, Mirka ja lapset Vanessa ja Petra + tietenki buhundit Asgeir ja Charon, eikö sakemannihan se olikin... Matka oli mutkainen, kuoppainen ja hiki virtas nimittäin lämpöä oli se 29 astetta, tokihan meillä oli ilmastoiyu auto mutta tietenki se ilmastointi olis ollu järkevä pistää päälle ;)

Päästiin kuiten perille Jokkmokkiin jossa yövyimme leirintäalueella kahden yön verran. Mökki oli pieni mutta ihan ok ja leirintä oli muuten mahtava, sieltä löytyi maauimala jossa neljä erikokoista allasta ja iso vesiliukumäki, sekä iso leikkipaikka kyllä pikkuväki nautti :)

1246310037_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1246310328_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1246310693_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

pelattiin me kierros minigolfiakin

Ilmeisesti kuoppaisen tien ansioista auto alkoi pitämään kummallista ääntä ja perjantai iltana näytti vahvasyi siltä ettei päästäis seuraavana aamuna näyttelypaikalle laisinkaan kun busseja ei kulkenut ja taxi oli niin pirun kallis. Kyllä osasi ottaa päähän! Aamulla sitten äiti ja Mirka suuntasi huoltoasemalle josko sieltä saisivat autonkorjaus apua mutta sitä ei saatu ja sillä reissulla posahti sitten auton rengaskin kaiken huipuksi. Se saatiin vaihdettua ja lähettiin kuites riskipelillä ajeleen Gällivarea kohti.

Lauantaina oli vuorossa saksanpaimenkoirat joita oli ilmoitettu vain 9kpl ja tuomarina toimi portugalilainen Oliveira Rui. Tuomari juoksutti 5 kertaa kehän ympäri  ja seisotti/arvosteli molemmat avoimen luokan nartut yhdessä.  Charonin arvostelu koostui 9 sanasta ja tulos oli 2. Olisin kyllä toivonut vähän monisanaisempaa arvsotelua ja vähän kommennttia siitä miksi 2. Loppu päivä menikin sitten auton korjaajaa odotellessa sekä uidessa ja auringosta nauttiessa ^^

Eräällä huoltsikalla saatiin auto tarkastettua ja oli kuulemma ajo kunnossa joten hyvillä mielin lähettiin sunnuntaina ajeleen näyttelypaikalle. Leiriydyttiin Piritan telttaan ja odoteltiin paremmissa tunnelmissa kuin eilen buhund kehän alkamista. Buhundeja oli 3kpl ja tuomarina toimi Ove Germundsson, Ruotsista. Asgeir sai CK:n, voitti urokset ja olis VSP. ELikkäs lopullinen tulos oli 1/1,CK,PU1,SERT,CACIB,VSP---> SE MVA, POHJ MVA, C.I.B.!! Että loppupeleissä ei ollut ihan turha reissu vaikka vastoinkäymisiä meinasin olla enemmänkin..

1246310963_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

ROP ja VSP kehässä

1246311637_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

kenneltytöt ;)

Sunnuntain menestyjiä oli myös Mona (Buhunden Ab Mona) RYP 4! ja Riimi (Region´s Elechant Echi) SERT,CACIB, ROP ja paras ruotsalainen rotu sija 3. ja Sella (Region´s   Grace Gaana) SERT,CACIB, VSP, Suuret onnittelut kaikille!

Maanantaina olikin vuorossa sitten epäviralliset agilitykisat joissa käytiin Asgeirin kanssa juoksemassa ykkösten startti. Rata oli mukavan oloinen ja virhepisteitä kertyi huimat 40vp. Ensimmäiset 10 tuli kun käytin kontakteilla nami alustaa. Toisena esteenä oli pöytä jolle enn hidastatnut tarpeeksi ja Asgeir hyppäs ohi. Sitten kepeille ohjasin jälleen huonosti ja Asgeir lähti pujotteleen väärin päin. Puomin kontakti oli nätti A:n ei niinkään ja sitten ilmeisesti muutama rima tuli alas. Josko sitten huomenna Keminmaassa ja keskiviikkona Oulussa paremmalla menestyksellä :P